De eerste 2 weken in Australia - Reisverslag uit Sydney, Australië van Stefan Lievers - WaarBenJij.nu De eerste 2 weken in Australia - Reisverslag uit Sydney, Australië van Stefan Lievers - WaarBenJij.nu

De eerste 2 weken in Australia

Blijf op de hoogte en volg Stefan

16 September 2014 | Australië, Sydney

Na een lange en vermoeiende vliegreis van 2 dagen ben ik dan eindelijk aangekomen in Australia! Helehaas heb ik niet echt kunnen slapen in het vliegtuig. Dus het was lekker dat we een hotel hadden in Taipei.
Bij aankomst in Sydney moesten we eerst nog heeeel lang in de rij gaan staan voor de controles. Maar naar bijna 2 uur stonden we dan eindelijk in Sydney.
De eerste indruk van Sydney was meteen goed, lekker weer, mooi uitzicht, vriendelijke en sportieve mensen. De eerste dingen die we hadden gedaan was een groepsfoto maken met de skyline van Sydney op de achtergrond. Vervolgens gingen we naar het hostel daar kregen we allerlei informatie en om de dag goed af te sluiten hadden we een bbq.
De volgende ochtend ging de wekker vroeg te vroeg. s Ochtends hebben we ervaren hoe het is om met de bus te gaan. Ze trekken snel op en remmen op het laatste moment. Vervolgens pakte we de Ferry van Manly Beach naar het centrum van Sydney. Op de Ferry hadden we echt een prachtig uitzicht. Daar hebben we onze bankzaken, medicare en het Australische nummer geregeld. Verder zijn we gaan lunchen en hadden we een wandeling door Sydney gemaakt.
En dan is het eindelijk zaterdag... en dat betekent Defqon.1 Met 3 bussen vol Nederlanders in oranje gekleed zijn we naar het festival terrein gereden. Na 50 politiemensen en 3 drugshonden voorbij te zijn gelopen waren we dan eindelijk binnen. Het was echt een super gaaf feest. Het weer was ook top veel beter dan toen ik in NL naar defqon ben geweest.
De volgende dag hadden we een rustig dagje, konden eindelijk een beetje bijkomen. Die dag had en we een wandeling gemaakt naar Long Reef. Het was echt een super mooie omgeving.
Dag 5 de laatste dag van de groepsreis zijn we met zijn allen naar de Blue Mountains geweest. Op de plaatjes is het al mooi maar nog mooier wanneer je het in het echt ziet! Langs de blue Mountains hebben we wederom een mooie wandeling gemaakt.
De eerste dag zonder de groep, iedereen gaat nu zijn eigen weg. We hebben echt een super leuke 7 dagen gehad met zijn allen. Met een paar mensen uit het hostel en werknemers van Australian Backpackers had ik deze dag een skydive gedaan. Dit was echt super gaaf. Ik ben nu weer een ervaring rijker. Alleen toen ik in de lucht hing met het vliegtuig scheet ik enigszins in mijn broek maar, toen ik het vliegtuig uit sprong was ik alleen maar aan het genieten. We sprongen uit het vliegtuig op iets minder dan 5 km hoogte en vielen met zo'n 200 km naar beneden. Na de vrije val had je een onwijs mooi uitzicht over Sydney. Na ongeveer 7 minuten was je weer beneden.
De dagen daarna gingen er rustiger aan toe. Tijd om bij te komen van de toch wel drukke week. Ook was er nu tijd om de plannen te bespreken.
in deze dagen hen ik nog een mooie wandeling gemaakt vanaf Manly Beach tot aan North Head. Deze wandeling was voor groten deels door de buch buch weg van de bewonende wereld. Je hoorde de zee op de achtergrond, je hoorde de vogels fluiten en de kikkers kwaken. Zeer rustgevend en heel mooi. Op het uiterste puntje van North Head kon ik de skyline van Sydney zien.
Afgelopen maandag heb ik dan voor het eerst mijn handen uit de mouwen gestoken. Er werd aan mij gevraagd of ik wou werken. Prima waarom niet... ik moest gaan stenen sjouwen met 3 anderen. Er moesten zo'n 60/65 stenen van 45/50 kilo via een smalle trap naar boven worden getild en vervolgens een onverharde berg op worden getild. Ik heb nog nooit zo hard moeten werken voor mijn geld. Maar zo'n ijskoud biertje smaakt dan wel een stuk beter als ja dan eindelijk klaar bent Nu vandaag 'woensdag' heb ik nog steeds spierpijn en de blaren staan op mijn handen, maar goed het verdiende wel goed.
Nu ben ik aan het kijken of ik voor een langere tijd ergens kan gaan werken, ik ben benieuwt en in afwachting op reactie.

Groetjes uit dit mooie, warme Australië

  • 01 Oktober 2014 - 09:59

    Jacco Calf:

    Zo, al veel leuke dingen gedaan de eerste week. Filmpje van skydiven was echt leuk! Hoop dat je een beetje leuk werk vind. Veel plezier verder.
    Groetjes Jacco

  • 01 Oktober 2014 - 18:56

    Oma Lievers:

    Hoi Stefan,

    Nou ik volg je op de voet hoor.
    De leuke dingen heb ik allemaal mee gekregen, maar dat sjouwen met stenen was nog eens wat anders dan dat je gewend bent. Hopelijk komt er nu wat makkelijker werk voorbij.

    Liefs oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stefan

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 1935

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 15 September 2015

Mijn eerste reis naar Australia

Landen bezocht: